Okularnice

Album Okularnice zapowiada kultowy utwór Ballada o pancernych, wykonywany niegdyś przez Edmunda Fettinga w serialu Czterej pancerni i pies, z zupełnie nowym, niezwykle współczesnym przesłaniem. Towarzyszący premierze teledysk jest kobiecym manifestem wobec otaczających nas, utopijnych wartości. Cała płyta to opowieść o świecie widzianym kobiecym okiem; zawarta jest na niej nasza wrażliwość, nasza zmienność, nasze zwątpienia i nasza siła. To ubranie uniwersalnych tekstów Osieckiej we współczesne brzmienia, zarówno w kontekście muzycznym, jak i społecznym.

Płyta Okularnice poświęcona jest pamięci Poetki, od której wszystko się zaczęło… Agnieszka Osiecka towarzyszy zespołowi KAGYUMA niemalże od początku istnienia. Jej utwory były jednymi z pierwszych, jakie dziewczyny zaczęły wspólnie aranżować. Można powiedzieć, że to Ona je połączyła. Tak, jak Agnieszka Osiecka była nadzwyczajnym obserwatorem świata i przelewała to malowniczo na papier, tak KAGYUMA stara się obrazować dźwiękiem stany i emocje, jakie czuje w jej tekstach. Zestawienie tych czterech energii na płycie Okularnice tworzy nieco awangardowy obraz Poetki, który po raz kolejny dowodzi ponadczasowości jej twórczości.

Premiera albumu Okularnice odbyła się w dniu urodzin Agnieszki Osieckiej:
9 października 2019 r

Płyta objęta jest patronatem honorowym Fundacji Okularnicy.

Wydawca: Ms Muse

RECENZJE

Kagyuma to cztery śliczne dziewczyny tworzące sound theatre w oparciu o harmonijne brzmienia wokalne i nietypowe instrumentarium, jak kalimba czy tank drum. Połączyła je miłość do poetki Agnieszki Osieckiej. Wspólnie zaaranżowały kilka jej sztandarowych tekstów, które były muzycznymi przebojami. W awangardowy, wręcz etniczny sposób prezentują słynną „Balladę o pancernych” znaną też jako „Deszcze niespokojne” wykonywaną przez Edmunda Fettinga. Jest „Polska Madonna”, „Zielono mi” czy „Nim wstanie dzień”. Całość niezwykle oryginalna, nieco udziwniona, ale babeczki mają pomysł na sprzedanie swoich talentów. Ciekawe, co by na to powiedziała Osiecka?
Przemysław Bogusz, Angora, Oryginalne pannice

Zrozumienie, że sukces ma sens wyłącznie wtedy, kiedy niesie ze sobą pasję i miłość do sztuki, nie jest powszechne. W tym kontekście wydaje się, że Kagyuma jest szczególnie ciekawą i obiecującą formacją, która ma coś wartościowego do zaproponowania. (…) Świat z takimi ambitnymi zespołami jest ciekawszy i bardziej kolorowy.
Marek Brzeski, JazzPRESS

Niewinnie dziewczęce i agresywnie wojownicze. Emocjonalne i zdystansowane. Dobre i znakomite. Kagyuma z płytą „Okularnice” tworzą ożywczy i twórczy nurt, który drąży skałę przeciętności muzycznej na rynku fonograficznym i delikatnie rysuje ją diamentem swojej szlachetności.
Dorota Olearczyk, PIK Wrocław

MEDIA

DZIEŃ DOBRY TVN
Na scenie DDTVN: KAGYUMA z „Balladą o pancernych”

K MAG MAGAZYN
5 młodych i zdolnych twórczyń muzyki alternatywnej z Polski. Powinno być o nich głośniej

TOK FM
Kultura osobista, Marta Perchuć-Burzyńska
KAGYUMA: Płyta „Okularnice” to nasz wrażliwy manifest

RDC
Strefa Kultury, Teresa Drozda

Radio Wrocław Kultura
Muzyka w RWK

RADIO RAM
KAGYUMA prezentuje „Okularnice”

KREDYTY

Kama Salach – wokal, fortepian, instrumenty klawiszowe, instrumenty perkusyjne
Agata Majewska – Ostrowska -wokal, ukulele
Julia Kulpa – wokal, śpiew alikwotowy, tank drum, melodyka, ukulele, instrumenty klawiszowe
Marta Mackiewicz – wokal, instrumenty klawiszowe
Gościnnie:
Michał Kush – gitara elektryczna, instrumenty klawiszowe
Tomasz Waldowski – perkusja

Nagrano w Black Kiss Records – lipiec 2019
Realizacja nagrań – Arkadiusz Kopera i Michał Kush
Mix i produkcja muzyczna – Michał Kush i KAGYUMA
Mastering – Leszek Kamiński
Zdjęcia – Łukasz Dziewic
Projekt graficzny i skład – Karolina Wojciechowska
Wydawca: Ms Muse

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Follow by Email
Facebook
Facebook